طراحی کابینت

استفاده از گل و گیاه زینتی

استفاده از گل و گیاه زینتی

استفاده از گل و گیاهان زینتی از دیگر تکنیک های  طراحی و دکوراسیون داخلی است که میتوان با توجه به سلیقه شخصی از آنها در گوشه و کنار منزل استفاده نمود.گیاهان به جز کاربرد زیبایی در منزل میتوانند نماینده طبیعت در منزل شما باشند.


مزیت های استفاده از گیاهان در طراحی داخلی به هفت قسمت تقسیم میشوند که عبارت اند از : 

ایجاد نقطه کانونی:

اگر احساس میکنید در خانه خود نقص و ایرادی وجود دارد میتوانید با استفاده از گل و گیاهان زینتی مانند نخل و فیکوس این نقص را جبران کنید. این گیاهان را در نقطه ای از خانه قرار دهید,همیشه انتخاب این مدل گیاهان برای طراحان دکوراسیون در اولویت است چراکه استفاده از آنها باعث جلب توجه بیننده و نادیده گرفته شدن نقص های خانه میشود.

جلب توجه به نقطه ای:

اگر میخواهید قسمتی از منزلتان بیشتر به چشم بیاید و یا تاکید بیشتری بر آن قسمت داشته باشید با استفاده از گل وگیاهان زینتی در اطراف محل مورد نظر آن قسمت را برجسته تر نشان دهید.برای مثال در اداره ای برای جلب نظر ارباب رجوع به در ورودی در آن قسمت از دو نخل در دو طرف درب استفاده میکنند پس میتوان برای منزل نیز از همین امر استفاده کرد . 

کاهش صداهای مضر :

امروزه با توجه به پیشرفت ها و استفاده از ماشین آلات صنعتی و شهری شدن زندگی ها صداهای مضر و آزار دهنده در روز بسیار شنیده میشوند برای جلوگیری از این صداها گیاهان میتوانند انتخاب مناسبی باشند چرا که تحقیقات نشان داده گیاهانی مانند نخل فیکوس اسپاتی فیلوم و…در جذب صداهایی با فرکانس بالا بسیار مفید هستند .

افزایش عمق محیط با کمک گل و گیاهان:

در بعضی از محیط ها مانند لابی های ساختمان ها که وقتی در آن قرار میگیریم احساس ناخوشایندی به ما میدهند میتوان با کمک گیاهان به این محیط ها روح بدهیم و فضا را پارتیشن بندی کنیم تا حس بهتری به ما بدهند.

کاهش ارتفاع سقف با کمک گیاهان :

اگر احساس میکنید ارتفاع سقف منزلتان بلندتر از حد معمول است میتوانید از گل و گیاهانی با ارتفاع و قد بلند استفاده کنید چرا که این مدل گیاهان میتوانند خطای دید ایجادکنند.چرا که ارتفاع بلند سقف باعث کوتاه تر جلوه دادن افراد میشود . 

استفاده از گل و گیاه زینتی

رنگ بخشیدن به محیط با کمک گیاهان :

اگر احساس میکنید که محیط منزلتان یک نواخت شده برای تغییر درمحیط ما استفاده از گیاهانی با رنگ های مختلف و تلفیق آنها با یکدیگر را به شما پیشنهاد میدهیم.

مهم ترین مزیت استفاده از گیاهان :

و در انتها مهم ترین دلیل استفاده از گیاهان تسویه هوای محیط منزلتان است چرا که گیاهان گازهای مضر را جذب میکنند و آنها را به گازهای مفید تبدیل میکنند.گیاهان رطوبت مورد نیاز محیط را تامین میکنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *