طراحی کابینت

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی مهم هست و سلیقه و انتخاب هر فرد با فرد دیگر در زمینه رنگ متفاوت است و انتخاب هر رنگی نشان دهنده شخصیت افراد است میتوان گفت انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل بسیار مهم است و نقش پررنگی را ایفا میکند.همانطور که گفتیم رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی بنیادین در زندگی بر جایگذارندکه از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر احساسات اشاره کرد.

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی عاملی مهم در طراحی فضا

برای رسیدن به اهدافی همچون کارکرد مناسب، زیبایی بصری، هارمونی فضایی، وتأثیر محیطی و روانی مؤثر و مثبت در طراحی داخلی، مستلزم استفاده هماهنگ،منسجم، معنیدار و زیبا از عناصر طراحی است. نقش رنگ در دکوراسیون داخلی همه عناصر واجزاء در نسبت به تاثیرات کیفی و معنایی که به فضا اعمال می کنند در ارتباطی تنگاتنگ با هم قرار دارند. بر این اساس، موفقیت هر طرح بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سه بعدی فضا دارد.

رنگ در دکوراسیون داخلی یکی از عوامل تعیین کننده سبک وسیاقی است که بدان طریق با محیط پیرامون خود ارتباط بر قرار می کنیم وبیشتر ازهر عامل مستقل دیگری می تواند فضای کسالت بار و یکنواخت اطراف را به مکانیروح بخش مبدل سازد. عوض کردن رنگ دیوار ها می تواند بیش از تغییر مبلمان یاحتی ساختار یک اتاق، نتایج چشم گیری به بار آورد

چند گام برای رسیدن به طیف رنگی مناسب در نقش رنگ در دکوراسیون داخلی:

کار موثر با رنگ بیش از همه به تحریک حس خالقیت نیازمند است. به دست آوردن یک ترکیب رنگ مناسب که درست با منظور و هدف فرد، منطبق باشد خود به نوعی آفرینش محسوب می شود.

  • آن مطلبی را که با زبان رنگ می خواهید به بیننده بگویید دراندیشه خود آماده داشته باشید .
  • یک رنگ اصلی که سخن گوی پر قدرتی برای بیان آن مطلب باشد، پیدا کنید .
  • اگر رنگ های دیگری برای ترکیب با رنگ (مادر)در نظر دارید باید با هارمونی آن هماهنگی داشته باشد .
  • در پایان برای زیبا تر شدن فضا نیازمند خلاقیت است با استفاده از خلاقیت شروع بکار کنید .

نقش رنگ ها و اثرات روان شناختی بر روی انسان

رنگ قرمز به علت آتشین بودن و اشتیاقی که در این رنگ وجود دارد در دکوراسیون رستوران ها بیشتر استفاده میشود زیرا نقش این رنگ اشتها را افزایش میدهد اما باید این موضوع را نیز در نظر داشت که برای دکوراسیون تنها نباید از رنگ قرمز استفاده کرد .

رنگ نارنجی به علت شاد بودن بیشتر برای استفاده در اتاق کودک مناسب است اما افرادی که رنگ قرمز را دوست دارند اما خشونت و تکاپوی این رنگ را نمی پسندند میتوانند از رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل استفاده کنند.نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی نشاط و انرژی است .

رنگ آبی یکی از مهم ترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی حساب میشود.این رنگ که در خود آرامش و صلح طلبی را به دنبال دارد.از رنگ هایی که میتوانید در کنار رنگ آبی استفاده کنید میتوان رنگ سفید و زرد را نام برد توجه داشته باشید رنگ آبی اگر به صورت افراطی استفاده شود باعث تاثیرات منفی از جمله افسردگی میشود .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *