طراحی اداری و تجاری

کاملترین مفهوم طراحی اداری و تجاری مدرن

طراحی اداری و تجاری مدرن

کاملترین مفهوم طراحی اداری و تجاری :

در چند سال گذشته، شرکت ها تمرکز خود را بر تجهیز محل کار خود با یک طراحی اداری خوب افزایش داده اند، زیرا نشان داده شده است که به طور مستقیم بر عملکرد کسب و کار آنها تأثیر می گذارد. با در نظر گرفتن اینکه کارمندان نیمی از روز خود را در دفتر می گذراند، داشتن محیطی که مناسب و حمایت کننده کارمندان باشد، ضروری است. این مقاله هفت مفهوم طراحی اداری مدرن را نشان می دهد که باید در هنگام بازسازی دفتر خود در نظر بگیرید.

در جنبش طراحی محل کار که به طراحی اداری مدرن معروف است، نیازها و خواسته های امروزی مورد توجه قرار می گیرد. به فضاهایی با طراحی داخلی اداری مدرن که احساس انسانیت و دوستی بیشتری دارند ترجیح داده می شود. به جای یک محیطی شکل زندان، آنها می خواهند در محیطی کار کنند که احساس جذابیت بیشتری داشته باشد.

در عوض، چیدمان مدرن دفتر پر از فضاهای باز و روشن و پاشیده شدن رنگ هایی است که خلاقیت را تشویق می کند و روحیه را تقویت می کند. ما چند ایده مدرن برای دفتر کار داریم تا میز کارتان را خوشرنگ تر کنید، خواه در مورد مزایای یک ظاهر اداری و تجاری مدرن کنجکاو باشید یا فقط می خواهید فضای کاری معمولی خود را خوش رنگ تر کنید. برای اینکه دفعه بعد که می خواهید دکوراسیون اداری خود را ارتقا دهید، الهام بخش شما باشد، بیایید به عناصر طراحی داخلی اداری مدرن نگاهی کنیم :

مزایای داشتن یک طراحی داخلی اداری و تجاری خوب چیست؟

مفاهیم فضای اداری مدرن خوب امروزه شرکت شما را تقویت کرده و آن را به عنصری ضروری برای موفقیت کسب و کار شما تبدیل می کند. بازسازی و طراحی مجدد دفتر کارتان چالش برانگیز است، زیرا باید به آن فکر کنید تا بیشترین بهره را ببرید. داشتن یک محل کار محرک که خلاقیت و بهره وری شما را افزایش می دهد، می تواند روحیه و رفاه کارمند شما را بهبود بخشد. این به طور غیرمستقیم به شما این امکان را می دهد کارمندان بهتری را حتی در یک بازار کار خراب جذب کنید و نرخ گردش مالی شرکت شما را افزایش می دهد.

یک مفهوم طراحی داخلی اداری و تجاری  اندیشیده شده می تواند نتیجه شرکت شما را افزایش دهد و عملکرد آن را تقویت کند. همچنین می‌تواند برند و ارزش‌های شرکت شما را بهبود بخشد، زیرا طراحی دفتر شما منعکس کننده ماهیت کسب و کار شماست.

این فقط کارمندان شما نیستند که از شرکت شما بازدید می کنند. گاهی اوقات، مشتریان، شرکا یا همکاران در محل کار می آیند. به همین دلیل، داشتن طراحی مدرن ضروری است که وجهه و منحصر به فرد بودن شرکت شما را تقویت کند و روی هر فردی که وارد محل کار شما می شود، اثری از خود به جای بگذارد.

کدام مفهوم طراحی دفتر مدرن برای شما مناسب است؟

انتخاب طرحی که در نوسازی دفتر بعدی خود بگنجانید ممکن است دشوار باشد، به خصوص زمانی که این طرح می تواند بر تصویر و عملکرد محل کار تأثیر بگذارد. بهتر است ترتیبی را در نظر بگیرید که مشوق همکاری در دفتر باشد و سلامت کارمند شما را در نظر بگیرد. ارائه صندلی ها و میزهای ارگونومیک برای کارگران شما می تواند برای بهره وری و رفاه آنها شگفت انگیز باشد.

اگر در تصمیم گیری در مورد بهترین طراحی دفتر کار برای محل کار خود مشکل دارید، می توانید به لیست زیر از مفاهیم طراحی اداری تجاری  پرطرفدار نگاه کنید تا شما را به دفتر کار ایده آل خود راهنمایی کند .

1. محل کار ارگونومیک

این طراحی سلامت و محدودیت های کارمند شما را در ذهن نگه می دارد و به دنبال کاهش خستگی و ناامیدی آنها در طول روز کاری است. استفاده از صندلی های اداری ارزان در دراز مدت، بهره وری محل کار شما را کاهش می دهد و در نهایت منجر به کمردرد، گردن درد و سردرد کارمند ناشی از استرس های مکرر می شود.

مفهوم طراحی داخلی اداری ارگونومیک به دنبال طرحی است که بر ارائه صندلی‌های ارگونومیک، میزهای ایستاده و مانیتور برای کارمندان تمرکز می‌کند و با کاهش استرس کلی و اصلاح وضعیت بدن، بهره‌وری آنها را بهبود می‌بخشد. امروزه، فناوری‌ها و راه‌حل‌های بسیاری برای رسیدگی به این مسائل در دفاتر کاری گنجانده شده‌اند.

طراحی اداری اگونومیک
طراحی اداری با طبیعت

2. دفتر مبتنی بر طبیعت

طراحی بیوفیلیک نیز نامیده می شود که از عشق به طبیعت الهام می گیرد، این مفهوم طراحی دفتر مدرن بر افزایش پیوند بین محیط طبیعی و ساکنان محل کار از طریق طبیعت مستقیم یا غیرمستقیم و سایر شرایط تمرکز دارد. گنجاندن عناصر طبیعت در دفتر، مزایای زیادی هم برای سلامت کارمند و هم برای محیط اطراف دارد.

مفهوم طراحی داخلی اداری و تجاری مبتنی بر طبیعت با ترکیب عناصر طبیعت زیر بر سلامت روان، رفاه و عملکرد کارمند تأثیر مثبت می گذارد:

 

نور: داشتن نور طبیعی در محیط کار برای کارمندان امری اساسی است، زیرا امکان جهت گیری روز، شب و فصل را در حین کار فراهم می کند.

گیاهان: پوشش گیاهی، به ویژه گل، مستقیم ترین راه برای آوردن یک تجربه مستقیم از طبیعت به محل کار شما است. مشخص است که گیاهان استرس را کاهش می دهند، راحتی را بهبود می بخشند و عملکرد و بهره وری را افزایش می دهند.

آب: جذاب ترین قسمت آب این است که یک تجربه چند حسی است. می توانید آن را ببینید، بشنوید و لمس کنید، اما بیشتر فواید آن از صدای آب جاری است. باعث افزایش رضایت و بهبود سلامت و عملکرد شما می شود.

هوا: داشتن تهویه طبیعی می تواند آسایش و بهره وری افراد را افزایش دهد. راه آسان برای ترکیب جریان هوا از طریق پنجره ها یا سایر استراتژی های پیچیده تر است.

3. کار مبتنی بر فعالیت

این مفهوم طراحی دفتر اداری و تجاری مدرن به دنبال افزایش بهره وری کارمند از طریق تعامل و ارتباط است. همچنین به نظر می رسد رضایت کارکنان را حفظ کرده و هزینه های کلی اقامت را کاهش دهد. مفهوم کار مبتنی بر فعالیت به منظور بهبود کارایی و رضایت کلی محل کار با اجازه دادن به کارمندانی که چندین کار را انجام می‌دهند به هر مکانی در اداره نقل مکان کنند که به بهترین وجه با شغل آنها سازگار است.

چند منطقه فضایی وجود دارد که در این نوع طراحی رایج است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

طراحی اداری خصوصی

غرفه های کوچک:

معمولاً مناطق بسته و ایزوله هستند که امکان حفظ حریم خصوصی را فراهم می کنند. برای افرادی که به مکانی آرام برای تمرکز روی کار خود یا تماس با مشتری نیاز دارند ایده آل است.

طراحی اداری کافه ای

فضاهای کافه:

این مناطق معمولی به افراد این امکان را می دهد از ناهار یا میان وعده های خود لذت ببرند و در عین حال گزینه های زیادی برای نشستن مانند میزهای بلند، کاناپه ها، میزهای قهوه خوری و غرفه های نیم دایره ای برایشان فراهم می کند. می توانید در مورد مسائل مربوط به کار با همکاران خود صحبت کنید یا با آنها گپ کوتاهی داشته باشید.

طراحی دفتر کار و اتاق جلسه

اتاق‌های کنفرانس:

دارای یک محیط محصور رسمی است که در آن چندین نفر می‌توانند برای ایده‌پردازی ایده‌ها یا بحث درباره استراتژی‌ها ملاقات کنند.

4. درب و دیوار شیشه ای

این مفهوم یک طراحی انحصاری نیست، زیرا دیوارها و درهای شیشه ای در چندین مفهوم طراحی داخلی اداری و تجاری وجود دارند. مدت زیادی است که مد شده است و آن را به بخشی ضروری از بسیاری از طراحی های مدرن اداری دیگر تبدیل کرده است. استفاده از دیوارها و درهای شیشه ای از نظر فضا کارآمدتر است و در عین حال احساس باز بودن را به دفتر می دهد.

دیوارهای شیشه ای دفتر به شرکت اجازه می دهد تا نظم و ساختار شفافی را ایجاد کند و در عین حال شفافیت را افزایش دهد. هنگامی که مردم از طریق باز بودن دفتر از اقدامات دیگران آگاه می شوند، بهترین رفتار خود را حفظ می کنند و در عین حال انزوای خود را کاهش می دهند. به همین دلیل، بسیاری از طرح‌ها از این طرح استفاده می‌کنند و معتقدند که صداقت و درستکاری کارمند را ارتقا می‌دهد.

وجود درها و دیوارهای شیشه ای نیز باعث می شود تا نور روز به اندازه کافی وارد محل کار شود. این به کارمندان حس جهت گیری بهتری در طول روز می دهد و در عین حال مفیدتر از نور مصنوعی است.

طراحی و اجرای دفتر کار شیشه ای

5. جو خانه مانند

در حال حاضر، تقریباً تمام کارهای اداری و تجاری را می توان فقط با رایانه یا لپ تاپ انجام داد. از آنجایی که کار از راه دور رایج‌تر و کاربردی‌تر می‌شود، کارمندان دیگر نیازی به رفتن به دفترشان برای کار ندارند، حتی این موضوع زمانی بیشتر درست است که بهره‌وری افراد در محل کارشان افزایش می‌یابد. با این حال بسیاری از شرکت ها هنوز نیاز به حضور فیزیکی دارند. به همین دلیل، اکثر شرکت‌ها طراحی خود را از محیط کار بع محیط منزل تغییر می‌دهند و به کارگران این امکان را می‌دهند که خود را در خانه احساس کنند.

ایده مفهوم طراحی داخلی اداری تجاری مانند خانه این است که محیط کار را تجربه ای آرام و بدون استرس داشته باشید. تنها وجود کاناپه ها و سالن های استراحت در برخی از مکان های دفتر به افراد اجازه می دهد تا به راحتی استراحت کنند. این به آنها اجازه می دهد تا خستگی خود را کاهش دهند و یک بار دیگر روی روز خود تمرکز کنند.

6. فضای کاری انعطاف پذیر

طراحی‌های فضای کار انعطاف‌پذیر دارای یک چیدمان دفتری است که به راحتی قابل تنظیم است که می‌تواند با استفاده از میز و صندلی و میزهایی که می‌توانند جابه‌جا و مرتب شوند، به سرعت با نیازهای دفتر سازگار شوند. این طرح به طور مستقیم با چیدمان اداری سنتی که در آن چیدمان مبلمان و سایر موارد کاملاً سفت و محکم و در جای خود ثابت هستند، در تضاد است.

زمانی که نیاز به جلسه ای با چند نفر دارید، می توانید به راحتی چند میز و صندلی را به گونه ای تنظیم کنید که هر تعداد شرکت کننده را در خود جای دهد. معمولاً مبلمان مورد استفاده در این محل های کار باید دارای چرخ باشند تا امکان جابجایی آسان در محیط کار فراهم شود. این امکان تشکیل سریع و همکاری چندین تیم برای هر کاری را فراهم می کند، خواه مدت آن کوتاه باشد یا طولانی.

7. دفتر صنعتی

این مفهوم طراحی داخلی اداری  و تجاری به سبکی اشاره دارد که از کارخانه‌های قدیمی، انبارها، و دیگر فضاهای صنعتی که اخیراً به اتاق زیر شیروانی، ادارات و فضاهای نشیمن تبدیل شده‌اند، الهام می‌گیرد. با استفاده از اجزایی مانند چوب فرسوده، آجر ، کف‌های بتنی و وسایل روشنایی صنعتی تأکید دارد. به طور کلی، این طراحی ظاهری ناتمام، غیر متعارف و خام دارد.

راه آسان برای به دست آوردن یک دفتر صنعتی، بازسازی یک کارخانه قدیمی، انبار یا هر ساختمان صنعتی دیگر است. آنها در حال حاضر بسیاری از عناصر مشترکی که در مفهوم طراحی داخلی دفاتر صنعتی دیده می شود را دارند. برخی از این عناصر عبارتند از سقف های بلند، پلان های باز، پنجره های بزرگ، کف های بتنی، دیوارهای آجری نمایان روی دیوار بیرونی دفتر و موارد دیگر.

طراحی اداری صنعتی

این طرح های صنعتی تمایل به داشتن یک پالت رنگ طبیعی دارند، مانند ترکیبی از رنگ های خاکستری، روستایی و گرم. وقتی دیوارها این رنگ ها را داشته باشند، احساس فضای بیشتری را به مکان می دهند. آنها همچنین به دلیل داشتن پنجره های بزرگ تمایل دارند نور طبیعی زیادی داشته باشند، اما لامپ های زمینی یا چراغ های فلزی نیز اگر فضای بسته باشد، با این سبک ترکیب می شوند.

8. طرح بندی پویا

اختراع مجدد دفتر کار قدیمی ثابت کرده است که یکی از بهترین نتایج یک فضای طراحی اداری  و تجاری مدرن است. فضاهای کاری انعطاف‌پذیر و چیدمان‌های سبک  به طور فزاینده‌ای محبوب شدند زیرا بسیاری از کسب‌وکارها طرح‌های اداری با مفهوم باز را می پذیرند. در طول فاصله گذاری اجتماعی، این طراحی دفتر مدرن بسیار مفید بود. با این حال، حتی در حال حاضر، در محیط‌های اداری پس از همه‌گیری کرونا ، برای افزودن حس حریم خصوصی به فضاهای باز مفید نیاز هست.

9. فضاهای بیشتر در فضای باز

بسیاری از شرکت ها و فضاهای اداری مدرن به اندازه کافی خوش شانس هستند که دارای یک تراس خصوصی، حیاط یا باغ روی پشت بام در ایده های اداری مدرن خود هستند. در برخی موارد، تغییر مکان به سمت فضاهای بیرونی وجود خواهد داشت که در برخی موارد به یک “باید” تبدیل می شوند. کارمندان آینده نگر متوجه خواهند شد که یک منطقه جذاب در فضای باز سازمان شما را از رقبا متمایز می کند. بیوفیلیا، مفهومی که به دلیل فواید آن برای سلامتی و تندرستی شناخته شده است، در مرکز بسیاری از ایده‌های مدرن دفتر کار خانگی قرار خواهد گرفت.

شرکت مهندسی آرک نیلین با چندین سال سابقه موفق در عرصه معماری وطراحی داخلی میتونه نیازهای شمارو درباره ی داشتن فضایی مثبت و کارآمدتر در محیط کاری، مشاوره و راهنمایی کنه و هر آن چیزی که شما در این باره نیاز دارید را برای شما به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *