طراحی مسکونی, طراحی اداری و تجاری

نوسازی یا بازسازی/کدام یک برای ساختمان قدیمی شما مناسب است؟

بازسازی یا نوسازی

نوسازی یا بازسازی ؟!

همانطور که شرکت شما رشد می کند، ساختمان تجاری شما ممکن است شروع به نشان دادن علائم پیری کند. ساختمان قدیمی‌تر ممکن است دیگر از نظر انرژی کارآمد نباشد، ممکن است فرسوده به نظر برسد، ممکن است دیگر مطابق با قوانین آتش‌سوزی یا ساختمان نباشد، یا ممکن است دیگر نیازهای تجاری شما – یا نیازهای تجاری مستاجر شما را برآورده نکند.

 وقتی این زمان فرا رسید، باید تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید  که ساختمان شما کاربردی، مفید و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باقی می ماند. هنگامی که این زمان فرا می رسد، تصمیم به نوسازی یا بازسازی در خط مقدم قرار می گیرد. بسیاری از مردم از تفاوت بین این دو گزینه و نحوه تشخیص اینکه کدام گزینه برای آنها مناسب است بی اطلاع هستند. با همکاری با گروه مهندسین، پیمانکاران گروه آرک نیلین ، می‌توانیم به شما کمک کنیم بهترین تصمیم را بگیرید.

چه زمانی نوسازی انتخاب درستی است؟

نوسازی شامل بازگرداندن ساختمان به وضعیت خوب تعمیراست. این کم تهاجمی ترین گزینه از گزینه های نوسازی است. نوسازی معمولاً شامل ایجاد تعمیرات کوچکتر در ساختمان است که به ترمیم پریشانی و بهبود زیبایی ساختمان کمک می کند.

اگر ساختمان شما نیاز به برخی تعمیرات مانند به روز رسانی کارهای برقی، ترمیم دیوارها و جایگزینی کف های فرسوده دارد، نوسازی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. در این مورد طرح کلی و طراحی ساختمان ثابت باقی میماند . ساختمان تعمیرشده ، جوان‌سازی شده و تغییرات زیبایی برای بهتر جلوه دادن ساختمان و ترمیم مشکلات جزئی در داخل ساختمان باعث ایجاد نوسازی در ساختمان میشود.

بازسازی یا نو سازی
نوسازی تجاری ، اداری و مسکونی

چه زمانی بازسازی انتخاب مناسب است؟

بازسازی شامل تغییر ساختار یا چیدمان است. به این معنی که دیوارها جابجا می شوند، جریان ساختمان تغییر می کند یا ساختار فضا تغییر می کند.

اگر ساختمان شما در ابتدا برای قرار دادن بسیاری از دفاتر کوچکتر طراحی شده بود، اما اکنون شرکت های بزرگی دارید که می خواهند به دفتر شما نقل مکان کنند، بازسازی می تواند به  ایجاد یک پلان طبقه بازتر برای مستاجران بزرگترکمک کند. اگر ساختمان شما قدیمی است و دیگر تعداد حمام لازم را ندارد، مطابق با ADA نیست، یا قوانین ساختمانی با بلایای طبیعی را در منطقه شما رعایت نمی کند، ممکن است برای اطمینان از مطابقت با قوانین و ایمن بودن آن برای ساکنان، نیاز به بازسازی ساختار باشد.

شما میتوانید از طریق قسمت پروژه ها برخی از نوسازی ها و بازسازی هایی که توسط گروه ارکنیلین انجام شده است را مشاهده کنید .

نوسازی تجاری ، اداری و مسکونی

بازسازی اصولی ملک:

اولین قدم برای بازسازی ساختمان حیاتی ترین قدم است.

تهیه لیست ابتدایی ترین مرحله بازسازی ساختمان محسوب می شود. این لیست می تواند در روند تعمیرات نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

برای مثال لیست تهیه شده می تواند به شما و کارفرما کمک کند که هزینه بودجه بندی شده ای را در رابطه با پروژه مربوطه تخمین بزنید.و همینطور در این لیست میتونید مراحل اجرای هر مرحله و مشخص کردن پیمانکار هر بخش رو معین کنید.با توجه به دقت ایجاد شده در لیست اولیه یکی از مهمترین مراحل تهیه این لیست می باشد.

برای شروع بازسازی به نکات زیر باید توجه کرد:

1.ایده پردازی:

برای بازسازی ملک اولین مرحله ایده پردازی است.اگر بدون داشتن تصویر ذهنی قبلی تصمیم به تغییر نسبت به ملک خود بگیرید امکان وجود عدم رضایت در پایان پروژه برای شما به احتمال خیلی زیاد رخ میدهد.

از همین  رو سبک و طراحی مورد نظر خودتون قبل شروع هرکاری تعیین و انتخاب کنید.  پس از مشخص نمودن ایده و خواسته خود از تعمیرات باید بودجه بندی داشته باشید.

ایده پردازی در معماری

2.تعیین بودجه:

توجه داشته باشید که بابت بازسازی حداکثر بودجه شما برای این امر چه مقداری است؟در صورت مشخص نکردن بودجه مورد نظربرای انجام بازسازی در طی مراحل انجام کار با مشکلات و چالش های مالی برخورد خواهید کرد .  به طور مثال ممکن است در اواسط تعمیرات بودجه شما به پایان برسد و کار در نیمه راه متوقف شود. همچنین به دلیل عدم تامین بودجه باید زمان بسیار زیادی را برای تعمیرات در نظر بگیرید.

3.مشاوره:

از دیگر کارها و تاثیرگذارترین کارها در پروسه بازسازی ،مشاوره و کمک گرفتن از شخص یا گروه های متخصصی است که دراین امر تجربه  و تخصص کافی را داشته باشند. همینطور متخصصین با توجه به بودجه مشخص شما بهترین ایده رو به شما ارایه میدهند.

شرکت آرک نیلین یکی از گروه هایی است که در این مسیر میتواند همراه و مشاور شما باشد.

5مرحله اصلی و اصولی در بازسازی سازه ها مورد توجه قرار میگیرد:

مرحله اولیه

شامل مواردی که در بالا به تفصیل گفته شد:تهیه لیست ،ایده پردازی و تعیین بودجه.

تخریب :

پس از انتخاب گروه طراحی مناطق از قبل مشخص شده و تایید در ایده پردازی تخریب میشوند .

تعیین پیمانکار:

 از انجام مراحل اولیه باید با گروه های متخصص در زمینه بازسازی مشورت شود و یک گروه مجرب و حرفه ای برای انجام تعمیرات انتخاب گردد. پس توجه داشته باشید که عدم وجود گروه پیمانکاری می تواند منجر به افزایش هزینه های تعمیرات شود.

شروع ساخت:

زمانی که تخریب به پایان رسید میتوانیم برای بازسازی اقدام کنیم. در این مرحله هرگونه فعالیت ساخت و ساز مورد نیاز اجرایی می شود.

دکوراسیون نهایی:

در نهایت نیز نازک کاری و دکوراسیون داخلی انجام می شود. این مرحله شامل رنگ آمیزی دیوارها، نورپردازی مصنوعی، چیدمان مبلمان و … می گردد.

به روز رسانی و بازسازی ساختمان های اداری:

بیایید نگاهی به ۷ امکانات رفاهی بیندازیم که می‌توانند دفتر شما را از مدل قدیمی به رتبه‌بندی برتر تبدیل کنند:

1. ایجاد فضاهای سبز

به طور فزاینده ای مهم است که طبیعت را در ساختمان اداری خود بگنجانید. یک عرشه یا باغ روی پشت بام، یک حیاط با هوای باز و پنجره هایی که اجازه می دهد نور طبیعی به داخل سرازیر شود. همه راه هایی برای اطمینان از اینکه پرسنل قادر به دریافت هوای تازه هستند وجود دارد. مطالعات نشان داده است که کارکنانی که به فضاهای سبز دسترسی دارند شادتر و بهره ورتر هستند.

2. ساخت و دسترسی پارکینگ راحت

هیچ کارمندی پارکینگ و گاراژ قدیمی نمی خواهد.. اگر ساختمان شما فضاهای اختصاص داده شده در هر واحد ندارد، ساخت یک پارکینگ هوشمند یک نقطه فروش عالی است. این پارکینگ ها دارای یک نمایشگر در ورودی و در هر طبقه هستند که فضاهای باقی مانده برای هر منطقه را نشان می دهد. این امر پارکینگ را برای کارکنان و پرسنل آسانتر و سریعتر می کند.

3. امنیت

مردم برای امنیت خود ارزش قائل هستند. داشتن امنیت شبانه روزی ،تجهیزات اورژانسی و پزشکی به پرسنل آرامش خاطر می دهد. همچنین باعث می شود آنها احساس راحتی بیشتری در ساعات پایانی کار کنند که بهره وری کسب و کارها را افزایش می دهد.پس با ایجاد فضای مینیمال و به دور ازمهندسی  پیچیده و ایجاد فضاهای امن در هر واحد ذهنیت امنیت را برای کارکنان ایجاد میکنیم.

4. ساخت سالن غذاخوری مجهز

داشتن محیطی مجزا از محل کار پرسنل جهت زمان ناهار و استراحت حس بسیار خوبی در کارکنان  ایجاد میکند.از همین رو در بازسازی های نوین از این موضوع به خوبی در محیط های کاری و دفاتر کار استفاده میگردد.

5. نصب آسانسور خوب:

اگرچه این ممکن است به عنوان یک افزوده عجیب به لیست به نظر برسد، آسانسورهای خوب برای کارکنان  مهم هستند. بسیاری از کارمندان ساختمان های اداری بزرگ به طور فعال از انتظار برای آسانسورهای قدیمی ابراز ناامیدی می کنند. در سال های اخیر آسانسورها از نظر فناوری پیشرفته تر شده اند. بنابراین، اگر آسانسور شما متعلق به سال 1975 است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آن را ارتقا دهید و در بازسازی های خود به عنوان یک مورد مهم به آن توجه کنید .

البته، همه ساختمان‌های اداری ممکن است همه این امکانات را نداشته باشند، اما تلاش آگاهانه برای به روز رسانی و تکامل ملک خود برای رفاه کارکنان  نشان می‌دهد که شما به خواسته‌ها و نیازهای آنها اهمیت می‌دهید.

با بازسازی میتوانید با هزینه ای خیلی خیلی کمتر از خرید ملک جدید یا هزینه جابه جایی ملک خود،فضا و ملک مورد علاقه خودتان را با امکانات رفاهی مدنظر ایجاد و استفاده کنید .

 

در رابطه با بازسازی های اداری میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *