طراحی مسکونی

مزایا و معایب خانه نوساز

مزایا و معایب خانه نوساز

وقتی نوبت به خرید یک ساختمان جدید یا یک ملک قدیمی می رسد، باید به مزایا و معایب ساخت جدید در مقابل یک ملک قدیمی نگاه کنید. هر دو مزایا و معایبی دارند. شما باید آنچه را برای شما مهم است بسنجید.

در این مقاله خلاصه ای از مزایا و معایب املاک و خانه های جدید ساخته شده را که در مرورزمان آزمون خود را پس داده اندمورد بررسی قرار میدهیم:

مزایا و معایب ساخت های جدید

خبر خوب این است که هر سال تعداد خانه های جدید بیشتری ساخته می شود.این بدان معناست که خریداران بیشتری هنگام شکار خانه با یک ملک جدید روبرو می شوند، اما ممکن است متوجه شوند که قیمت بالایی دارند. بنابراین بیایید نگاهی به مزایا و معایب خرید یک خانه کاملاً جدید بیندازیم و اینکه آیا خرید یک ساختمان جدید ارزش دارد یا خیر.

مزایای خرید یک ساختمان نوساز:

1.فقط بسته بندی ها را باز کنید:

این به این معنی است که شما باید کار خیلی کمی انجام دهید. شما به سادگی می توانید وسایل خود را باز کنید و از خانه جدید خود لذت ببرید.

2.مشوق های تجاری:

 برخی از فروشندگان برای دستیابی به فروش ملک خود ، موارد اضافی که باعث تشویق مشتری میشود را به ملک اضافه می کنند.

 این می تواند به معنای پرداخت حق تمبر یا آپشن های مدرن ساختمان های نوساز باشد.

مزایا و معایب خانه نوساز

3.یک خانه مدرن را خودتان طراحی کنید :​

میتوانید بدون برنامه خرید کنید و ممکن است بتوانید در طراحی نظری داشته باشید. سازنده ممکن است به شما اجازه دهد اتصالات و شاید حتی چیدمان را انتخاب کنید.

4.عدم وجود زنجیره واسطه گران:

 از آنجایی که شما اولین مالک خواهید بود، زنجیره ای از خریداران بالای خود نخواهید داشت. این می تواند یکی از استرس های اصلی خرید خانه را از بین ببرد.

معایب خرید ساختمان نو

معایب خانه نوساز

ارزش کاهش یافته :

هنگام خرید یک خانه موجود، ممکن است بتوانید آن را با قیمت تعیین شده بدون هیچ هزینه دیگری خریداری کنید. خرید یک خانه جدید به این معنی است که همیشه هزینه های بیشتری نسبت به قیمت خرید وجود دارد. سخت است که بدانید یک خانه جدید چقدر هزینه دارد تا زمانی که به طور کامل انجام شود. اگر در مورد تمام هزینه‌هایی که سازندگان می‌توانند قبل از بستن خانه جدیدتان اضافه کنند، مطمئن نیستید، بودجه‌بندی تان به مشکل خواهد خورد. بسیاری از مزایای خرید یک ساختمان جدید در روز خرید ناپدید می شوند و دیگر «نو» نیستند. این بدان معنی است که یک ملک یک ساله ممکن است از ارزش های اولیه خود بکاهد. توصیه ما این است که اگر یک ساختمان جدید می‌خرید، برنامه‌ریزی کنید که برای مدت طولانی در آن زندگی کنید.

فاقد کیفیت مطلوب :

– ساختمان های جدید اغلب با داستان‌هایی از قبیل کیفیت پایین که سرفصل اخبار را به خود اختصاص می‌دهند دست و پنجه نرم میکنند. با بهترین خانه‌های نوساز، همچنان می‌توانید انتظار مشکلاتی مانند گیر کردن درها روی فرش‌های جدید یا کاشی‌های شل را داشته باشید .

تاخیر در تحویل ملک:

 ساختمان ‌های جدید همیشه طبق برنامه اجرا نمی‌شوند و غیرعادی نیست که تاریخ انتقال ملک جدید به تأخیر بیفتد. این فقط می تواند یک ناراحتی باشد، اما اگر ادامه پیدا کند می تواند استرس بیشتری ایجاد کند و بر هزینه های شما بیفزاید. ما از افرادی می شنویم که هر روز با هزینه های غیرمنتظره اجاره  دست و پنجه نرم می کنند و در انتظار تکمیل ساخت و سازهای جدید خود به مسکن های جایگزین نقل مکان کرده اند.

محوطه سازی پرزیان:

هنگامی که توسعه دهندگان محله های جدیدی ایجاد می کنند، معمولاً تمام پوشش گیاهی منطقه را از بین می برند. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند زیرا این پرهزینه‌ترین راه برای شکستن زمین و شروع کار است.

هنگامی که خانه جدیدی ساخته اید، ممکن است مجبور شوید برای قرار دادن محوطه سازی جدید هزینه بیشتری بپردازید. این هزینه می تواند پرهزینه باشد زیرا میانگین پروژه محوطه سازی برای یک خانه حدود 150میلیون  تا 500 میلیون  است. این هزینه های اضافی در اکثر موارد از جیب شما خارج می شود..

ممکن است ملک هنوز ساخته نشده باشد:

بسته به اینکه توسعه دهندگان در کدام مرحله از فرآیند ساخت قرار دارند، خانه ای که خریداری می کنید ممکن است هنوز ساخته نشده باشد. این بدان معناست که شما به خانه های نمایشی و تخیلی تکیه خواهید کرد تا بفهمید که خانه شما پس از تکمیل دقیقا چگونه به نظر می رسد.

این همچنین به این معنی است که این خطر وجود دارد که وقتی بالاخره کلیدها را دریافت می‌کنید، ملک کاملاً آن چیزی که امیدوار بودید نباشد. بعلاوه، اگر در یک زنجیره هستید، ممکن است لازم باشد در حالی که منتظر اتمام ساخت خانه جدید خود هستید، به محل اقامت اجاره ای بروید.

معایب خانه نوساز

گران قیمت بودن:

به طور متوسط، ساخت یک خانه جدید حدود 20 درصد بیشتر از خرید خانه موجود هزینه دارد. این عدد بر اساس مساحت و محدوده قیمت خانه تغییر می کند. بسیاری از مردم قیمت های بالاتر را به دلیل  مزایای موجود در ملک جدید میپذیرند. .

اتاق ها و حیاط های کوچکتر:

ساختمان های جدید اتاق های کوچک تری دارند. از آنجایی که توسعه دهندگان باید تعداد املاکی را که در یک سایت می سازند به حداکثر برسانند تا حاشیه سود خود را افزایش دهند، ساختمان های جدید معمولا اتاق ها و باغ های کوچکتری دارند.بنابراین، حتی یک خانه جدید 4 خوابه ممکن است از نظر اندازه تفاوت زیادی با یک خانه 3 خوابه قدیمی نداشته باشد.

جدول زمانی :

بسیاری از مردم خرید یک خانه موجود را بهترین گزینه به دلیل جدول زمانی غیرقابل پیش بینی ساخت خانه می دانند. با یک خانه جدید، باید 3-12 ماه قبل از نقل مکان صبر کنید. این موضوع می تواند برای افرادی که در مسکن موقت هستند و باید هر چه زودتر از وضعیت فعلی خود خارج شوند، چالش برانگیز باشد.

اگر یک خانه موجود را خریداری کنید، می توانید ظرف 30 تا 45 روز پس از امضای قرارداد فروش، مستقیماً به مکان جدید خود نقل مکان کنید! این سهولت خرید باعث می‌شود در صورت نیاز به خرید فوری خانه، روند ساخت جدید کمتر جذاب باشد.

هزینه های اضافی:

نمایشگاه های سازندگان خانه طیف گسترده ای از گزینه های محصول را با سطوح عالی از مواد ارائه می دهند .این خود باعث افزایش هزینه شما بابت خرید ملک نوساز خواهد بود.

خانه قدیمی

معایب خرید خانه قدیمی:

سخت تر شدن وام مسکن:

از آنجایی که ساختمان‌های جدید اغلب با قیمت ممتاز فروخته می‌شوند، وام دهندگان اغلب در مورد حداکثر وام برای یک ملک جدید سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کنند.

 

این بدان معناست که شما ممکن است نیاز به سپرده گذاری بزرگتر داشته باشید تا بتوانید نرخ وام مسکن مطلوبی نسبت به زمانی که در حال خرید یک خانه قدیمی با ارزش مشابه بودید دریافت کنید.

علاوه بر این، توسعه دهندگان اغلب تنها پس از واریز سپرده خود به شما 28 روز فرصت می دهند تا خرید خود را تکمیل کنید. این می تواند یک ضرب الاجل سخت برای برخی از وام دهندگان وام مسکن باشد.

مزایای خرید خانه قدیمی:

فضا – خانه‌های قدیمی‌تر معمولاً بزرگ‌تر با اتاق‌ها و باغ‌های بزرگ‌تر هستند.

بالقوه - یک خانه موجود ممکن است کامل نباشد و به کمی کار نیاز داشته باشد. این به شما این فرصت را می دهد که مهر خود را روی آن بگذارید و به طور بالقوه ارزش آن را افزایش دهید.

 سود بیشتر برای پول شما:

ما قبلاً به آن اشاره کردیم، اما واقعاً درست است که اکثر توسعه دهندگان ویژگی‌های ساختمان جدید را با قیمت بالاتری قیمت می‌دهند. شما برای این واقعیت هزینه می کنید که همه چیز باید در شرایط عالی و تحت گارانتی باشد. شما برای این واقعیت هزینه می کنید که هیچ کس قبل از شما در آنجا زندگی نکرده است.

اگر می‌خواهید بهترین ارزش برای پول را داشته باشید، ملک قدیمی‌تر به شما ملک بیشتری برای پول نقدتان می‌دهد.

نتیجه:

خرید خانه یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی است که تا به حال انجام داده اید، و انجام درست آن ضروری است. هنگام خرید یک خانه جدید، شما این فرصت را خواهید داشت که چشم انداز خود را برای خانه رویایی خود شکل دهید.

شما می توانید از بین بسیاری از پلان های طبقه مختلف که معماران حرفه ای و طراحان داخلی زحمت کشیده اند، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید در خانه خود بسازید مثل  کابینت‌ها یا میزهای سفارشی، کف‌های چوبی در هر اتاق، یا حتی یک اتاق خواب اضافی اگر فضای کافی برای خانواده در حال رشد شما وجود نداشته باشد.

هیچ انتخاب درست یا نادرستی برای تصمیم گیری بین یک خانه نوساز یا یک ملک موجود وجود ندارد. این به ترجیحات شخصی شما و آنچه که می خواهید از خانه جدید خود داشته باشید بستگی دارد.

همانطور که لیست مزایا و معایب بالا را بررسی می کنید، باید ایده خوبی داشته باشید که آیا ساختن یک خانه جدید گزینه خوبی برای شما است یا خیر. وقت بگذارید و با یک گروه مشاوره مهندسی خبره و با تجربه مشورت کنید و بهترین تصمیم رو درباره این موضوع بگیرید.. گروه مهندس مشاوره ای آرک نیلین با سابقه چندین ساله بهترین مشاور و همراه شما درامر بازسازی و نوسازی ملک خواهد بود. ما همراه شما در این تصمیم گیری پرریسک خواهیم بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *